PostNord tappar bort dyra julklappar

Järfällabors post försenas och försvinner. Samir Masoud är ombud för PostNord i Jakobsberg och tycker att förståelsen behöver bli större för PostNords arbete.

Det är enorma volymer de hanterar, säger Samir Masoud.

 

Nyligen rapporterade Aftonbladet om närmare 18 000 paket som försvunnit från PostNord i Sverige.

Aila Ibrahim jobbar i kiosken Myway i Jakobsbergs centrum som är ombud för Schenker. Hon har tidigare jobbat som ombud för PostNord.

– Jag beställde en märkesväska under Black Friday. Den var specialbeställd och skulle levereras inom fem dagar. När jag inte hade hört något efter två veckor ringde jag till PostNords kundtjänst men skickades bara fram och tillbaka. Nu behöver jag beställa en ny väska och förlorar nästan 1000 kronor. Jag kommer inte ha något att göra med PostNord igen, säger Aila Ibrahim.

 

Samir Masoud jobbar sedan fyra månader som ombud för PostNord på Riddarspelet i Jakobsbergs centrum. Han tycker att anklagelserna mot PostNord är överdrivna.

– När det blir opinion mot PostNord skriker alla. Jag har varit ombud i fyra månader och inte en enda leverans har kommit fel. De är punktliga. Det är klart att det alltid går att förbättra sig, utan kritik förändras inget, säger Samir Masoud.

 

Anders Mattsson står i kö till postombudet på kiosken Riddarspelet. Han har beställt en julklapp till sin son som tio dagar senare fortfarande inte kommit fram. Anders Mattsson tror att en orsak till förseningarna kan vara nedskärningar på PostNord.

– De sparar väl in för att tjäna pengar. Jag har en svåger som jobbade som brevbärare för PostNord i tjugo år men slutade på grund av att de har skurit ner på personalen.

 

Däremot tycker inte Anders Mattsson att förseningarna förstör julen.

– Det var en fin accessoar jag hade beställt men min son kommer får andra julklappar, säger han.

 

Evangelina Lindberger

Lämna ett svar